pr marketing szolgáltatás

Autók téli tárolása

auto tarolas telenAutók és növények téli tárolása, elhelyezése -

A XXI. század technikai fejlettségének köszönhetően nem befolyásolják életünket alapvetően az évszakok, a távolságok. Több száz, több ezer kilométerre élő rokonunknak, barátunknak tudunk másodpercek alatt sms üzenetet küldeni, repülővel vagy autóval minden távolság leküzdhető. A fejlődésnek köszönhetően télen is biztonságosan közlekedhetünk az utakon, különösen Budapesten. Mégis sokan döntenek úgy, hogy a tél beköszöntével inkább választják a tömegközlekedést, autójukat pedig leparkolják tavaszig. Különösen igaz ez a veterán autó tulajdonosokra. Az öreg autókban nagy károkat tudna okozni télen a sózott utak. Adunk néhány tanácsot azoknak, akik úgy döntenek, hogy télen nem autóval fognak közlekedni.

A leállítás előtt az egyik legfontosabb feladat a kaszni gondos lemosása és szárítása. Az észlelt korróziós foltokat vagy csiszoljuk le, vagy valamilyen rozsda-átalakítóval kenjük le. 24 óra elteltével a rozsdás felület helyén megjelenő szürkés-kékes szín jelzi a teljes átalakulást. Ezt követően vagy festékkel, vagy lakkréteggel vonjuk be a felületet. Célszerű az alvázvédő réteget is ellenőrizni és a sérült hiányzó felületeket pótolni. Ápolás után ügyelni kell a kocsiszekrény rendszeres szellőztetésére főleg akkor, ha olyan helyen tartjuk a gépkocsit, ahol védőhuzattal kell ellátni. A védőhuzat megfelelően feszüljön a kasznira, mert a laza huzatot a szél mozgatja, és az alá került porszemek a felületét összekarcolják.

Szabadban, védőhuzat nélküli tároláskor célszerű az autót viaszvédőréteggel bevonni. Különféle viasz-parafin, szilikon keverékek kaphatóak.

Az utastér padlórészének szőnyegei alá helyezzünk újságpapírt. A belső párásodás elkerülésére időnként engedjük le az ablakot, ill. fedett zárt helyen való tároláskor hagyjuk nyitva az ablakot. Lényeges a krómozott részek ápolása, erre szaküzletben sokféle autóápolási szert kaphatunk. Kérjünk tanácsot az eladóktól.

Öregebb gépkocsiknál fontos, a futómű és a gumiabroncsok kímélése, melyet felbakolással oldhatunk meg. Az alábakolás után az autó labilis állapotba kerül, ezért balesetveszélyes. Válasszuk ki körültekintően a tárolás helyszínét.

Tovább
Írta: pr marketing webszolgálat Szólj hozzá!

Aktuális: Havas, sáros úton elakadt autó mentése

auto elakad telTélen előfordul, hogy olyan körülmények közé kerülünk, amikor a továbbhaladás az útviszonyok miatt szinte lehetetlenné válik - írja Mészáros Ferenc és Dr. Nádas Antal Biztonságosabban, takarékosabban személygépkocsival című könyvükben. Gyakori a mély hóban, ill. sárban elakadó autó, és nem mindig tudunk SMS-ben segítséget kérni.  A továbbjutás lényeges feltétele, hogy a hajtott kerekek megfelelően kapaszkodhassanak. Ennek érdekében igen fontos, hogy ne idézzünk elő olyan helyzetet, amikor a kerekek „megforognak” az út felületén. Ezt úgy érhetjük el, hogy a kerekek forgását csak olyan mértékben engedjük meg, hogy kiküszöböljük a megcsúszást és így elkerülhetjük azt is, hogy a kerekek „beássák” magukat a talajba.

Tehát nem szabad megpörgetni a kerekeket, ami óvatos gázadással finom tengelykapcsolópedál-mozgatással és megfelelő, általában 1. sebességfokozatban való indulással érhető el. A kiszabadulás érdekében hintáztassuk meg a gépkocsit óvatos előre-hátra mozgással. Ha már elegendő nekifutási lehetőségünk van, lassú, de mindig növekvő gyorsításokkal indítva, igyekezzünk a mélyedésből kijutni.

Túl laza talajban mély hóban vagy sárban gyakran szabályos utat kell építenünk. Ezért emeljük meg az autó egyik oldalát. Az emelő alá tegyünk követ vagy téglát, hogy ne nyomódjon a talajba.

A megemelt kerék alá helyezzünk köveket, gallyakat, tehát szilárd tárgyakat. Az elindulás irányába mélyítsük ki a kerék előtti nyomvonalat 2-3 méterhosszúságban, ide is helyezzünk köveket és gallyakat.

Próbáljunk óvatosan elindulni. Amikor érezzük, hogy a hajtott kerék kapaszkodik, növeljük a gépkocsi sebességét, hogy minél nagyobb lendületünk legyen a továbbhaladáshoz, így nincs szükség az sms segítségkérésre.

Tovább

Párhuzamos parkolás

parhuzamos elore parkolasHogyan parkoljunk párhuzamosan? Mi a párhuzamos parkolás?

A Budapesten bérelt autó esetében jól meg kell gondolnunk, hogy hol és hogyan fogunk parkolni. Bár a legtöbb helyen fizethetünk sms üzenet küldés útján, azonban a sok parkolóhely, csak egy marketing fogás. Minden lehetséges helyre be kell tudnunk állni, ezért érdemes elsajátítani a párhuzamos parkolás metódusát.

Ha az autót a járdaszegéllyel párhuzamosan szeretnénk leparkolni, először meg kell állapítanunk, hogy elegendő hely áll-e rendelkezésre. Szabályként elfogadhatjuk: legalább 1,5-szer hosszabb távolság szükséges, mint az autó hossza, hogy be tudjunk állni két gépkocsi közé. A párhuzamos parkolás folyamata a következő:

  1. Az üres hely előtt álló autó mellett, attól kb. 0,5 m távolságra, vele párhuzamosan úgy állunk meg, hogy a két személyautó hátsó lökhárítója egy vonalban legye. Ez az alaphelyzet, amelynek pontos végrehajtása nagyon lényeges.
  2. A jobb oldali index bekapcsolása után nagyon lassan tolassunk. Közben a kormányt élesen jobbra fordítjuk, míg a gépkocsi majdnem 45 fokos szöget zár be a járdaszegéllyel. Ebben a pillanatban az autónk kormánykereke és az előttünk álló jármű hátsó lökhárítója egy vonalban van.
  3. A kerekeket egyenesbe kormányozzuk, és így addig tolatunk – nagyon lassan – amíg a gépkocsink első lökhárítójának jobb vége egy vonalba kerül az előttünk álló gépkocsi hátsó lökhárítójával.
  4. Amennyire csak lehet, gyorsan balra kormányozunk és nagyon lassan tolatunk a parkolóhelyre. Közvetlenül megállás előtt a kormányt jobbra forgatjuk, ha nem a kívánt helyre érkeztünk.
  5. Ezután lassan előrehaladunk a járdaszegéllyel párhuzamosan, attól legfeljebb 30 cm távolságra megállunk, és kézifékkel rögzítjük az autót. A lehetőségekhez mérten úgy állunk meg, hogy a gépkocsink előtt és mögött levő távolság kb. egyenlő legyen.

Tovább