pr marketing szolgáltatás

Az autók kipufogógázai évente 53 000 ember halálát okozzák

Nem is gondolnánk de évi 53 000 ember hal meg a közúti közlekedés szennyezése miatt. A Michigan Institute of Technology főiskola az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hatóságának legaktuálisabb, nyilvánosan elérhető adatait felhasználva kiszámolta, évente hány ember halálát okozzák a különböző kipufogógázok. A 2005-ös adatok szerint az elektromos autók ugyanannyira szennyeznek, mint a benzin- és dízelmotoros társaik.

Az adatok elemzése szerint nagyjából 200 000 ember idő előtti halálát okozzák a légkörbe került kipufogógázok, amelyekbe a következő területek kibocsátásai tartoznak: áramtermelés, ipari termelés, kereskedelmi és lakossági fogyasztók (fűtés) és (közúti-, vízi- és légi-) közlekedés. Utóbbi fejezet egyébként 53 000 ember idő előtti haláláért felel, azonban az elektromos autók támogatói se lehetnek túlságosan elégedettek, hiszen az áramtermelés évi 52 000 ember idő előtti haláláért tehető felelőssé. Ezek szerint tehát nem elég elektromos autókat gyártani a környezet védelme érdekében, azokhoz gondoskodni kellene a megújuló forrásból történő áramtermelést is, amíg ez nem történik meg, nem jelent igazi előrelépést a váltás. Reméljük kitalálják erre is a megoldást.

Írta: pr marketing webszolgálat Szólj hozzá!

Húzós ára lesz a VW XL1-nek

Mindenki szeretne egy menő autót udvarába.  A VW XL1 modell ára állítólag 111 ezer euró lesz – írja a német dpa hírügynökség a WirtschaftsWoche értesülésére hivatkozva. Az elektromos mobilitás lesz az egyik fő témája a frankfurti IAA autószalonnak, az elektromos járművek azonban egyelőre még drágák, sőt, egyes esetekben szinte megfizethetetlenek.

A német kormány tervei szerint 2020-ban már egymillió elektromos autó rója majd a német utakat. Ez azonban a kocsik magas ára és viszonylag rövid hatótávolsága miatt egyelőre nehezen megvalósítható célnak tűnik.

A VW vezető lehet az elektromos autók piacán

Ahogy arra Martin Winterkorn, a Volkswagen elnöke néhány hete az Automobilwoche lapnak adott interjúban rámutatott, az olyan tisztán elektromos hajtású autók, mint például az e-Up és az e-Golf vagy háztartások második autójaként, vagy vállalati flottaautóként szolgálnak majd.

A Volkswagen a két elektromos VW modellt a szeptember második-harmadik hetében nyitva tartó frankfurti IAA autószalonon mutatja be. Az e-Up alapára a Volkswagen egy korábbi közleménye szerint 27 ezer euró lesz, szemben a benzinmotoros verzió kevesebb mint 10 ezer eurós alapárával. A négyüléses e-Up legközelebbi konkurense a Daimler kétüléses e-Smart modellje, melynek alapára 24 ezer euró. Az e-Golf a WiWo értesülése szerint alapáron 35 ezer euróba fog kerülni, míg benzinmotorral a Golf alapáron 17 ezer euróba kerül. A BMW elektromos “i3″ modelljét mutatja be a szalonon, amely alapáron 35 ezer euróba kerül, ugyanannyiba, mit a WiWo értesülése szerint az e-Golf. A Volkswagen a jó autók közé tartozik, de sajnos az ára miatt nem lesz olyan könnyen elérhető.

Címkék: autó, VW
süti beállítások módosítása