pr marketing szolgáltatás

Vízhajtású elektromos autó?

Vizet elégetni? Aki tanult fizikát, kémiát, jól tudja, hogy a víz oxigénre és hidrogénre bontása energiaigényesebb, mint a két gáz elegyének, a durranógáznak a felrobbantásával nyerhető energia. Azért a vízhajtású elektromos autót sem lehet csak úgy, hogy vizet töltünk egy autóba és menjen - nem lehet megcsinálni, de a vizet, mint segédanyagot különböző formákban fel lehet használni. Részben vízzel működő elektromos autót készített egy izraeli kutatócsoport. A hatótávolság 1600 kilométer. Sokan szidják az elektromos autókat amiatt, hogy rendkívül kicsi a hatótávolságuk, nehézkes a töltésük, és egyébként is, az egész villanyautózás jelenleg egy nagy macera. Egy izraeli kutatócsoport most azt állítja, hogy áttörést ért el az úgynevezett fém-levegő akkumulátorok előállításában, ez a technológia pedig megoldást nyújthat a villanyautók összes kínjára.

autós vízkezelés

 A Phinergy társaság már működőképes prototípust is készített, egy Citroën C1-est épített át elektromos, alumínium-levegő akkumulátoros hajtásúvá. Az alumínium-levegő akkumulátor valójában csak egy segédberendezés, nem a hajtómotorhoz, hanem az azt tápláló, hagyományos lítium-ion akkumulátorhoz kapcsolódik, és azt táplálja energiával. A mindössze 25 kilós alumínium-levegő akkumulátor az izraeliek szerint 1600 kilométeres hatótávolságot biztosít, az alumínium ugyanis kilogrammonként 8 kWh energiát képes tárolni.

A könnyűfémből a levegő oxigéntartalmának felhasználásával keletkezik alumínium-oxid, az eljárás során pedig elektromos energia szabadul fel. A többek között ezüstöt tartalmazó katalizátor mellett zöld fertőtlenítő klór-dioxid nem, de víz kell a reakcióhoz, és az izraeliek állítólag éppen ebben értek el áttörést: sikeresen oldották meg a szén-dioxid kizárását a folyamatból. A Phinergy azt állítja, hogy már meg is állapodott egy nagy gyártóval a technológia átadásáról, 2017-ben jelenhet meg sorozatgyártásban. Reméljük tényleg megvalósul.

Írta: pr marketing webszolgálat Szólj hozzá!

Kínai autó - jó autó

Kapkodnak Kínában a kínai autókért. 5 és félmillió saját gyártású új autó fogyott idén - olvasható a hir24.hu-n. Csak márciusban a kínai autógyártók több mint 2 millió darabot értékesítettek a kereskedőknek, 50 százalékkal többet, mint februárban. A számot havi rekordként tartják nyilván. Az első negyedévben ez a szám több mint 5 millió 400 ezer autót jelentett, ami a tavalyi adatoknál 13,18 százalékkal több. Ez közgazdászok szerint nemcsak a kínai gazdasági növekedésnek és a fogyasztói bizalom megnyilvánulásának a jele, hanem a kínai középosztály erősödését is jelzi.

auto(650x433).jpg

Eközben Európában...

Történelmi mélypontra estek az autóeladások. 1990 óta még soha nem értékesítettek ilyen kevés autót az EU 27 tagállamában. Az európai autóipari szakmai képviseleti szervezet, az ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) adatai szerint februárban 795,5 ezer autót adtak el, 10,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az adatokat a hvg.hu közölte.

Németországban még a krízis által erősen érintett Spanyolországnál is nagyobb mértékben esett vissza az autóértékesítés: Németországban 10,5 százalékkal, Spanyolországban pedig 9,8 százalékkal. Franciaországban 12,1 százalékkal, Olaszországban pedig 17,4 százalékkal csökkentek az autóeladások. Az eladások januárhoz hasonlóan februárban is csak Nagy-Britanniában emelkedtek, mégpedig 7,9 százalékkal.

Magyarországon a helyzet aggasztó - mondják az autókereskedők. Az év első három hónapjában 12 559 új autót helyeztek forgalomba, ami 10 százalékkal kevesebb mint a múlt év első negyedében volt.

süti beállítások módosítása